1. vertrouwen door een goede website.
In dit digitale tijdperk is een goede website een van de krachtigste marketingtools. Mensen in nederland brengen wekelijks meer dan 20 uur online door en gebruiken hun mobiele apparaten 5 uur per dag. Tegenwoordig wordt van consumenten van consumenten verwacht dat ze online aanwezig zijn (waaronder een website). Voor hen zien bedrijven met een website er professioneel en betrouwbaar uit.
2. Bezoekers zoeken online naar bedrijven die de producten / diensten aanbieden die ze nodig hebben.
Voor kleine bedrijven is een voordeel van het hebben van een website te vinden door consumenten die op zoek zijn naar hun producten / diensten. Om deze reden investeren veel bedrijven in een website met zoekmachine optimalisatie of SEO: 97% van de gebruikers zoekt online om een lokaal bedrijf te zoeken en 93% van de ervaringen op internet begint met een zoekmachine.
3. De meeste consumenten zoeken bedrijven en gaan met hen in contact via hun website.
65% van de consumenten gebruikt de website van een bedrijf om zich met het bedrijf bezig te houden. Dat is een vrij groot percentage. Bovendien begint 93% van de ervaringen op internet met een zoekmachine, dus bedrijven moeten dat proberen uit te zoeken.
Nog een goede reden voor bedrijven om een website te hebben, is dat ze op basis van onderzoek, voordat consumenten beslissen over aankoop, ongeveer drie bronnen gebruiken, waarbij 30% automatisch een bedrijf treft, aangezien ze geen website hebben.
4. 75% van de consumenten geeft toe dat ze de geloofwaardigheid van een bedrijf beoordelen op basis van hun webdesign.
Als bedrijven geen website hebben, twijfelen consumenten daar vaak aan. Sterker nog, in 2019 geeft 75% van de consumenten toe dat ze op basis van hun webdesign een oordeel hebben gegeven over de geloofwaardigheid van een bedrijf. Mensen zullen hoogstwaarschijnlijk zaken doen met bedrijven die zij als betrouwbaar beschouwen en zij kunnen via een website de referenties, onderscheidingen en beoordelingen van een bedrijf controleren.
Het betekent echter niet dat een bedrijf voor elk websiteontwerp kan gaan. Als het van slechte kwaliteit is, helpt het niet. Het duurt slechts 10 seconden om indruk te maken op bezoekers en hen te vertellen wat het bedrijf te bieden heeft. Vervolgens blijven bezoekers langer of vertrekken ze. dat betekent niet dat een goedkope website een slechte website hoeft te zijn, kijk bijvoorbeeld naar deze website voorbeelden
5. Dit is een manier voor consumenten om onmiddellijk de antwoorden te krijgen die ze nodig hebben /
Dit geldt vooral voor B2B-bedrijven. Mensen worden doorverwezen naar een site die hen vertelt wat ze moeten weten. Ze houden ook van onmiddellijke voldoening, wat betekent dat wanneer bezoekers op een website terechtkomen, ze verwachten dat hun vragen onmiddellijk worden beantwoord, zoals binnen 3 seconden:
- waar gaat het bedrijf over?
- Wat doet en biedt het?
- Hoe kunnen ze contact opnemen met het bedrijf?
Dit is een snel veranderende wereld, waarin consumenten direct de informatie willen krijgen die ze nodig hebben. Dit betekent dat de website van een bedrijf de antwoorden op de bovengenoemde vragen moet hebben zonder dat ze naar beneden moeten scrollen.